Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

onsdag 25 augusti 2021

Äntligen islossning på de svåra och luriga gösarna!

De har blivit 3 pass på sjön på senaste, de två första passen var luriga och svåra men jag och farsan lyckades att landa några gösar o gäddor.

Men nu senast han jag inte mer än att komma ut och doppa jiggen i vattnet innan de small på och en härlig fight kunde inledas, fisken landas och de är en gös på 2,8 kg. 

Jag lägger snabbt i en markör för att inte driva bort från platsen jag hittat. Här ligger vi sedan kvar jag och polaren o bänder gös efter gös. Vi har ett riktigt roligt fiske och har nästan kontakt med gös i varje kast. 

Jag lyckas att landa 34 stycken gösar detta pass och polaren 6 stycken. Metoden för dagen var spinnfiske med jigg. Nu hoppas vi på att fisket fortsätter att vara bra och att kylan som kommit in får lite fart på fiskarna igen. 




Petter 1363 poäng
47 gösar : 2 st 2,8 kg, 1 st 2,7 kg, 3 st 2,5 kg, 1 st 2,2kg 6 st 2 kg, 6 st 1,5 kg, 19 st 1 kg, 9 st 0,8 kg. 
18 abborrar: 4 st 4hg, 5 st 3 hg. 

Stephan 30 poäng
2 gäddor: 2 st 1,5 kg

Jag går förbi Hasse, Iris och Axel upp på fjärdeplats!

/Petter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar