Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

lördag 14 augusti 2021

Galet torskfiske i sundet!

Så var de äntligen dags för en torsktur på havet med släkten. Något som har blivit till en tradition varje sommar. Vi var 8 stycken taggade fiskare som styrde ner mot sundet. 

Vädret skulle vara lite ostadigt under dagen med lite skurar, hård vind men även en värmande sol. I vanlig ordning så var de tävling om vem som skulle dra flest och störst torskar. Vi skulle åka båt i ca 45 minuter innan vi skulle börja fiska, men vi roade oss bra med att beskåda de fina tumlarna som hoppade framför oss. När vi kom fram till själva fiskeplatsen så började sökandet efter torsk stimmen, sökandet blev kortvarigt och plötsligt kom de upp ett stort stim med torskar på ekolodet. 

Vi släppte ner våra beten och plötsligt stod alla med böjda spön, dubbléer och tripplar kunde dras upp och glädjen gick nästan att ta på, vilken start på dagen! De fina fisket fortsatte och torsk efter torsk kunde landas. De var en härlig hets på båten under hela dagen och tävlingen var jämn till en början men sen gjorde jag ett ryck och kunde landa 10 torskar på två släpp, 5 stycken åt gången. Mitt fantastiska fiske fortsatte och de blev även några fyrlingar och många tripplar. 


Torskarna kastade sig över mina vitlöksdoftande jiggar. Dagens fiskepass gick mot sitt slut och jag landade på hela 111 stycken torskar, jag fick inte bara flest antal torskar utan även den största denna dag på 4,3 kg. Farsan fiskade med väldigt bra denna dag och landade många tripplar och fina torskar. Farsan (Stephan) landar på fina 72 stycken torskar och en fin andra plats! 


Vi tackar vårt fina Öresund för denna gången och kör mot land. I vanlig ordning blev de ett resturangbesök på vägen hem och härliga fiskehistorier. 

Petters 111 st torskar vägde: 1 st 4,3 kg, 1 st 3 kg, 7 st 2,5 kg, 17 st 2 kg, 52 st 1,5 kg, 28 st 1 kg, 5 st 7 hg. 

Stephans 72 stycken torskar vägde: 4 st 2,5 kg, 10 st 2 kg, 38 st 1,5 kg, 20 st 1 kg. 

Petter 1673p
Stephan 1070p

Detta innebär att jag tar mig förbi Hasse upp på sjätte plats och farsan passerar Vilmar och Linus upp på åttonde plats.

Önskar alla ligamedlemmar en fortsatt bra sommar o skitfiske på er!

/Petter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar