Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

måndag 13 februari 2012

Betesfisk - check!

Igår kändes det i luften att det var rätt läge för fiske.

Tyvärr kom jag inte ut på sjön för ens vid halv tre på eftermiddagen men jag hade bättre flyt än Adam med familj då Adam åkte på jour-arbete med att skotta snö så deras fiske snöade inne :(

Det var varmt och soligt i Varberg i alla fall och det var plusgrader när jag gick ut på isen.




Snart nappade det på pimpelgrejerna!

En mört hade fattat tycke för min maggot-agnade vertikalpirk.

Kände att det var mycket fisk nedanför mig men skulle jag hinna fånga dem innan solen gick ner?

Det verkade som att vertikalpirken lockade dit fisken men att de ryggade lite för att hugga så jag gick över till mormyschka.



Snart hade jag landat sju mörtar och fyra abborrar.

Samtliga lades i min kylväska med vatten och sumpades i bäcken hos svärföräldrarna.

Samtliga? Nej en liten mört åkte på ett ismetespö mot skymningen och det tog inte lång tid innan vippan fällde ut!





Kände direkt vid mothugg att det inte var monsterfisken som stulit en halv jigg för mig och ett spö med rulle för Adam.

Snart kunde jag landa årets första gädda för egen del iaf. En kilosbit.

Strax efter denna fisk hade jag faktiskt ett fäll till men den spottade innan jag hann fram.





När stjärnorna började dyka upp och hålen började frysa igen bestämde jag att det var dags att gå hem och sumpa betesfisken.

Totalt sex mörtar och fyra abborrar finns nu sumpade inför veckans kommande äventyr!

21 poäng till mig gör att jag nu är uppe i 152 poäng.

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar