Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

torsdag 9 februari 2012

Fusk-fisk

Ja efter ett par dagars misslyckade lake mete kände jag att jag bara måste känna motstånd i andra änden av linan. Sagt och gjort jag gick med några elever ner till skolans regnbågsdammar med mormyschkan i högsta hugg!

Det tog ett par minuter efter första borrade hålet sedan landade jag årets första båge.

En liten gul mormyschka med tre maggots på fungerade på bågarna idag. Eleverna körde allt från vertikalpirkar med majs till mete med räka och allt verkade fungera för de flesta fick ett par regnbågar var.

Jag själv lyckades landa två bågar på två hugg och en halvtimmes fiske.

Tycker att regnbågsdammar är lite fuskigt men va fasen Adam har pressat långt mycket mer regnbåge än vad jag har genom tiderna så något enstaka pelletsgris fiske kan kanske vara ok.

Ingen storlek men trevligt fiske och rejäla hugg.

4 poäng till mig.

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar