Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

onsdag 23 augusti 2017

Fyra sämre pass

Fyra pass har det blivit på sistone, två av dem gav ingenting förutom ny lokalkännedom.

Men så fick jag 13 elritsor när jag metade betesfisk i bäcken vid jobbet. Lite kul att se resultatet av ett par års fiskevård med barn. Bäcken var helt rensad innan vi satte igång, nu har jag haft med 1500 barn och gjort fiskevårdsinsatser i bäcken och den har en helt annan karaktär och mycket mer fisk.


Det enda andra pass som gett någon fisk var när jag och Julle tog bananerna med oss och fiskade i Ringhals och Videbergs hamn.


En näbbgädda högg på mitt elritseagnade tackel söder om förbudsområdet i Ringhals.

Men i skymningen tog vi oss till Videberg eftersom det blåste för mycket vid Ringhals.


Först felkrokade jag en stor skrubba på 710g.

Sen gick vi på småfiskarna för att se om vi kunde få upp Julle till 50 arter?

Det blev både lerstubb och större kantnål och det blev troligen Julles 50:e art.

Personligen fick jag ett lerstubb, ett sandstubb och ett par stensnultror.


Totalt många timmars fiskande, 13 elritsor 9cm,1 näbbgädda, 2 stensnultror, 1 lerstubb och 1 sandstubb.

48 poäng.

100:e arten är inte redo för landning än..

/Hasse

1 kommentar:

  1. Superjobb med bäcken! Där tog jag elritsan till artlistan. :)

    SvaraRadera