Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

tisdag 29 augusti 2017

Så var det ju 99:an

Vi får ju inte glömma att Adam faktiskt tagit ett ligarekord och därtill sin 99:e art i Sverige!

Vi har helt enkelt gått händelserna i förväg.

Det var förra veckan som jag och Adam åkte till Ringhals för lite artjakt.

Jag hade siktet på multen.. en fisk som inte ens existerar så jag lyckades inte särskilt bra.

Men Adam hade siktet inställt på havsabborre och den vet vi är talrik vid Ringhals i år!


Det var en magisk kväll och det kändes att något var på gång, om man inte metar multe vill säga.


Mete och spinn varvades, först var det spinnfisket med näbbgäddor och en lax till Adam som levererade.

Jag kontrade med stensnultra och skärsnultra på mete.

När det blev mörkt dök blåskrabborna upp och det är ett mycket bra tecken om man ska fiska havsabborre. Varje gång vi har sett blåskrabba så kommer havsabborrens hugg snart!


Så även denna gång, Adam ropade på håven och förutom att fisken simmade runt ett bottenmete så blev håvningen odramatisk och Adam skrek ut av glädje!




660 gram och 40cm är nytt ligarekord!

Adam åker hem i vettig tid men jag vill åka från platsen med bättre fiskar än snultror.

Det blir en liten öring på cirka 600 gram och ett par svarta smörbultar samt en rödspotta till innan jag får ge mig.

Massor av stora multar och havsabborrar simmade omkring i förbudsområdet när vi gick förbi där på vägen hem... :(

Totalt:

Adam 3 näbbgädda, 1 lax, 1 stensnultra, 1 havsabborre 660g 40cm dubbelt ligarekord!

Hasse 4 stensnultror, 2 skärsnultror, 2 svarta smörbultar, 1 rödspotta, 1 öring 600g.

Adam 477 poäng
Hasse 35 poäng

/Hasse


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar