Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

onsdag 28 april 2021

Flötmete vs feeder

Ett par after-work pass har hunnits med på sistone.

En enda sandskädda kunde bärgas efter ett kort AW-fiske i Halmstad.

Sen blev det ett mycket trevligt pass i en av hemmasjöarna igår som tröst efter att jag kört punka på bilen.


Det var massor av liv vid vattnet och jag såg och hörde rådjur, berguv, storlom, storskrake, hare, större hackspett, spillkråka och en massa andra djur.

Jag tacklade upp ett flötmete och ett feedermete för att jämföra lite.

Det nappade nästan direkt och först fick jag en abborre på flötmetet följt av en sarv.


Snart nog började fisken komma till mäsket vid feedern och första mörten var snart landad.


Abborren sprutade mjölke men mörten var oväntat nog utlekt!!

Det nappade oavbrutet och efter tre timmars fiske packade jag ihop supernöjd.


Spännande nog var skillanden total mellan flötmetet och feedern.

Feedern gav 18 mörtar.
Flötmetet 1 mört, 26 sarv, 8 abborre
Och så 1 sandskädda då.

Inget var av någon storlek dock.

54 poäng

/Hasse




1 kommentar:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera