Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

torsdag 1 april 2021

Patrik gör det omöjliga!!!

 


Många har försökt men aldrig tidigare har någon lyckats knäcka koden för världens längsta benfisk!

Men nu i natt har legenden själv, Art-Patrik, slagit till med vad som kommer att vara årets fisk alla kategorier!

Patrik gjorde en riktad satsning på klykskrabb som synts till av dykare i Jordfall på sistone då han såg något stort som rörde sig nära båten i Gullmarsfjorden och åkte närmre.

-Jag kunde inte tro mina ögon när jag såg vad det var, en helt surrealistisk känsla att ha en sillkung simmandes bredvid sig, berättar Patrik.

-Det tog en stund innan jag förstod att jag ju faktiskt kunde fiska på den och det var med skakiga ben jag frilinade ut en liten glyskolja framför munnen på den.

Den högg direkt!!

Kompisen Conny tog många fler bilder som kommer upp senare.

Vi på fiskeligan vill passa på att önska alla havsöringsfiskare skitfiske under premiären på västkusten som precis har startat.

Glad påsk och hoppas att påskharen kommer med många gammelgäddor kanske redan nu 1 april.

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar