Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

torsdag 24 juni 2021

Brax och sutare med Hasse och Pär

Det har blivit fem kortare pass för mig den senaste veckan. Fyra tidiga morgnar och ett sent kvällspass.

Först var det lite far och son fiske i helgen med farsgubbens båt.


Fisket var inte direkt överväldigande men vi fick några fiskar var och en braxen på drygt kilot i topp.


Sen har jag gått upp fyra på morgonen för att fixa lite betesfisk under veckan och då passat på att meta lite sutare med.


Fina morgnar och soluppgångar har bevittnats.


Det har blivit ett par sutare och mycket småfisk.


Tyvärr tappade jag ett monster till sutare då jag chansat med en tunn tafs som inte klarrade av att sutaren rusade in i vassen.

Totalt:

Pär 2p
2 mört

Hasse 259p
2 mört 3hg
1 löja
6 braxen 1kg, 0,5kg
101 sarv 3hg
2 abborre
1 ål
2 sutare 1,95kg 50cm, 2,2kg 50cm

Vilket innebär att jag passerar Petter upp på femte plats igen.

/Hasse


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar