Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

torsdag 17 juni 2021

Gösfiske på hemmaplan

 Solen lyste och jag hade bjudit ner Robin för lite gösfiske på en ny plats som jag ville testa.


Förutsättningarna kunde inte vara bättre.


Det var kossor som betade bakom ryggen på oss men de höll sig på behörigt avstånd.


Vi fixade snabbt lite betesfisk och sen var det ut med rovfiskmetena och döda mörtar och sarvar presenterades både på bottnen och på flötmete.


Det tog inte lång tid tills jag hade den första rovfisken en kilosgädda.


Vi hade igång thermacellen och satte oss lugnt tillbakalutade i våra stolar.


Då dök såklart flötet igen och en tyngre fisk satt på kroken. Jag gissade direkt gös med tanke på att den inte fightade så bra.


Mycket riktigt en av mina större gösar och blott den andra i mina hemmavatten.


4,37kg och 81cm


Fick någon abborre innan skymningen då flötmetet vevades upp.

Snart gick dock baitrunnern på ett av bottenmetena.

En till fin gös i lite mindre storlek fick syna håvnätet.


3,8kg 75cm

Det var helt klart mest aktivitet där jag satt och nästa nappa fick Robin knipa och till vår stora lycka var även detta en fin gös på 3,92kg 80cm


Som helhet ett väldigt trevligt pass trotts knotten!


Jag fick totalt:

2 gös 4,37kg 81cm, 3,8kg 75cm
1 gädda 1kg
3 abborre 3hg
6 mört
6 sarv

251p

Det är nu helt galet tätt i toppen!

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar