Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

söndag 5 september 2021

Oxsimpa i mörkret


Igår kväll åkte jag ner till Åsa för att köra ett kvällspass, drömmen om skäggsimpa eller mindre havsnål finns där och om man inte lägger passen så blir det heller ingen fisk!

Precis när jag kommer ner så möter jag Iris, Axel och Linus som har packat ihop sina grejer och är på väg hem efter att alla har bockat av ny art i form av tobiskung!

Jag tar några kast med microhäckla men får bara gråsej.

En skum fisk kikar ut ur ett hål men det visar sig vara en helt vanlig svart smörbult.

Nu är det mörkt och jag vadar ut en liten sväng, helt fullt av simpor men det är mestadels oxsimpor och ett par rötsimpor.

En hel del tånglake, tångspigg och plattfisk syns till men jag lägger ingen tid på dem då jag vill ägna tiden åt att hitta den där udda arten.

Tyvärr syns den inte till denna kväll men jag är väldigt nöjd över att ha kommit ut på fiske.

Totalt fångar jag:
3 oxsimpa
1 rötsimpa
1 svart smörbult
4 gråsej

39 poäng

/Hasse

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar