Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

tisdag 19 november 2013

Kvällsskägg

Jag och farsan tog en after-work tur idag ner till Siesjön.


Med oss hade vi en sarv som jag tog i ottan i morse i Bjärstedskurra, blev totalt två styck men dum som jag var släppte jag i den ena.


Shjön låg spegelblank men här och där hoppade mörtar och gäddorna jagade!


Första gäddan högg på sarven på Berra-taktiken 1,5kg till Pär.


Snart kunde jag kontra med en till på samma sarv också 1,5kg.

Men nästa gång sarven blev tagen stal gäddeskägget betesfisken.

Vi fick börja spinnfiska istället.


Men det gick också bra! Gäddeskägget ovan på kilot till pappsen och sen denna på 2,5kg till mig!


Totalt:

Pär 2 gäddor 1,5kg och 1,0kg 25 poäng.

Hasse 2 gäddor 1,5kg och 2,5kg samt två små sarvar 42 poäng.

På det hela taget en mycket trevlig kvällstur med farsgubben!

Poängen innebär att Pär går förbi Edvin upp på 12:e plats och jag passerar 9000 poäng i år.

/Hasse


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar