Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

måndag 29 februari 2016

Is, rötsimpa och småsej

Det blev lite fiskat i helgen även om det inte blev några större succéfiskar.

Åkte med Elias och Rasmus till Jordfall men möttes av is!!


Så vi drog oss mot Bastevik där havet låg öppet och testade på paddan då Simon A och Calle Hjelm hade fångat paddtorsk där dagen innan..


Platsen var dock helt infesterad av småsej!


Jag fick ett knippe samt en torsk, utöver detta fångade Elias en berggylta som fightade bra men inte pressade mer än halvkilot.

Igår var det tjejfiskeskola och jag var med som ledare i Marstrand. En del små rötsimpor fångade tjejerna.


Jag mäktade med en svart smörbult och en rötsimpa.


Christian, Simon J och Mats var också där och Christian lyckades pimpla upp en liten torsk!


Totalt: 21 gråsejar, 1 torsk, 1 svart smörbult och 1 rötsimpa till mig.

51 poäng till mig!

/Hasse

4 kommentarer:

  1. Våra grannar som bott här i generationer säger att Gullmarn måste "ryka" tre gånger innan isen kan lägga sig. Jag tolkar det som att det tar tid för den stora vattenvolymen att bli tillräckligt kall för isbildning? Det ligger säkert något i det. Under de första två vintrarna vi bodde här låg aldrig tillstymmelse till is, trots flera perioder med tvåsiffriga minusgrader. I år frös det tillslut under köldknäppen i januari, och sen dess fryser det var och varannan natt känns det som. Är det bara några minusgrader på natten ligger det en skorpa över hela fjorden på morgonen! Det bryts dock upp rätt snabbt, så jag tror att det ska till en ännu kallare vinter innan man vågar gå ut här. Ena grannen har berättat hur han fiskade från passagerarsätet på sin farsas bil nån fimbulvinter på 50-talet, det låter rätt fräckt!

    / Erik i Jordfall

    SvaraRadera
    Svar
    1. Häftigt! Kul med "rykandet" Det låter som ett rimligt antagande. Jag är sugen på att åka upp till Jordfall för ett pass från land snart om du är sugen!?

      Radera
  2. Absolut!! Med reservation för jobb och ungar och hela det däringa livspusslet. Har du min mejl/nummer?

    SvaraRadera