Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

onsdag 31 maj 2017

Art 94 för Adam

Efter att ha pumpat en sportfiskelegendar/pumpaodlare (hade ingen aning om att man kunde odla pumpor i Sverige till vikter över 500 kilo!) på information om när och var man smidigast kunde få en vimma, så åkte jag för någon dag sedan tvärs över landet till Ålem. Den sympatiske pumpaodlaren mötte upp och visade mig var vimmorna huserade. Han erbjöd mig även att fiska med sitt spö för att dubbla mina chanser. Det gav resultat jag tog tämligen snart en vimma på Ålembons spö. Vimman vägde 340 gr och var 36 cm.

Nu ligger jag på 94 spöfångade arter i Sverige. Jag putsade på mitt nyförvärvade personbästa med en fin bit på 740 gram och 43 cm.

Detta ger mig 80 poäng.

 ----E Adam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar