Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

tisdag 12 september 2017

Fina fiskar från Madeira!

Hej!


Här kommer en kort rapport. Lite artfiske på Madeira

Förra veckan var jag på Madeira. Jag var egentligen där som reseledare för en grupp fågelskådare men passade på när vi hade lite fritid att testa artfiske i några hamnar runt om ön.
Jag hade bara med mig ett pimpelspö. Hade jag haft mindre krokstorlek så hade jag fått frökenfiskar och annat som nafsade på mitt bete (delar av skålsnäcka). Fisket gav mersmak så det blir nog en riktad artfisketur framöver.

Sammanlagt fick jag:

7 Påfågelsgirella, Thalassoma pavo varav två 16 cm (PÅFÅ) 10p 13p=20cm +10p/cm


2 Rockpool Blenny, Parablennius parvicornis 17 cm, 16 cm, (ROBY) 10p 15cm=20p +10p/cm

1 Salpa 12 cm, (SALP) 20p 5hg=30p +10p/hg

1 Serranus atricauda Blacktail comber 13 cm, (BACO) 20p 3hg=30p + 10p/hg

360 poäng!

/HG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar