Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

fredag 2 mars 2018

Pimpelfiske på hemmaplan

Idag tog jag ledigt för lite pimpelfiske!

Det var egentligen tanken att vi skulle åkt upp till Gullmaren för artfiske men då den sista tidens blåsande sabbat isarna där var det istället läge att testa sjöarna på hemmaplan.

Valet föll på Kalvsjön en personlig favorit nära där jag bor.

Började med att mäska en blandning av havregryn, skorpmjöl, kaviar, tångkaviar och majssås.

Efter ett tag testade jag om mörten var hemma och på några minuters fiskande med mormyshka så hade jag lurat fyra mörtar.


Men jag kollade även om abborren var hemma.

Det första hålet gav inget.

Det andra gav 20 abborrar och det tredje 6 till så jag var nöjd.


Nu gjorde jag upp en brasa och satte upp mina ismeten.

Inget hände på ismetena men jag tröstade mig med att grilla korv, dricka kaffe och lyssna till korparnas kluckande när de avundsjukt spanade in min fångst.

I skymningen åkte jag hemåt för imorgon är en ny fiskedag!


Totalt 26 abborrar och 4 mörtar = 30p

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar