Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

fredag 5 april 2019

Blandade fångster i Halland

Jag har varit iväg på diverse fisketurer på sistone, inget att skryta om direkt men mycket frisk luft och naturupplevelser.

Vildsvin, kungsfiskare, strömstarar, tranor, huggorm och en massa andra vilda djur har jag sett.. Vädret har varit bra och jag har grillat hamburgare över öppen eld.

Så här gott har det varit.


Men fisket har varit mediokert.

Två pass har varit lottlösa och tre av dem har renderat i fångster.

På passet ovan blev det en liten abborre när jag hade hoppats på en 15 kilos gädda.

Igår kväll fångade jag denna söta rötsimpa när jag egentligen hade tänkt mig en tiokilos piggvar.


Bästa passet var vid Granudden på jakt efter färna, där jag faktiskt lyckades fånga målarten.

Men innan dess hann jag fånga braxen, mört och gärs!

Totalt har jag fått:

1 rötsimpa, 1 abborre 0,3kg, 5 gärs, 1 braxen, 8 mört 0,3kg, 1 färna 0,5kg.

De här passen ser jag som härliga naturupplevelser på väg mot nästa drömfisk!

52 poäng

/Hasse



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar