Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

söndag 23 juni 2019

Sutare till HG!

HG har länge varit ute efter sin första sutare och häromdagen var det så äntligen dags!

Det blev faktiskt två sutare till sist.

Jag guidade honom till rätt plats där han skulle tillbringa kvällen och morgonen.

Själv fiskade jag med honom en liten stund sen tog jag mig hemåt.

HG körde vidar och på morgonen kom två sutarbilder!


Först en mindre individ på 1,2kg sen small det på ordentligt!

Det visade sig vara samma fisk som jag fått några veckor tidigare som då vägde 2470g.

Nu var den nog utlekt och hade gått ner till 2,3kg HG döpte henne till Greta!


Totalt 

HG:
2 sutare 1,2kg, 2,3kg
7 Braxen 0,6kg, 0,5kg
1 abborre
1 mört

Hasse
25 sarv
1 braxen

HG 106 p
Hasse 28 p

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar