Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

lördag 10 augusti 2019

Äntligen på fiske med Putte och Zacke!

Det var längesedan nu men förra helgen gjorde vi äntligen slag i saken igen och stack till Gullmaren, jag, Chrille och Zacke.

Målet var lite nya arter till Zacke som saknade bland annat blågylta och berggylta.


Det tog inte så lång tid! Efter ett par kast så hade Zacke fångat båda arterna.

Självklart var det tävling och bland annat räknades flest arter!


Ett bergstubb är inte att förakta, vi fiskade i ett dygn och när de andra sov smög jag omkring med pimpelspöt och knep mina första bergstubb för året.

En annan halvknepig art som jag fångade var grässnultran, jag har ett hål i Jordfall som brukar leverera grässnultra om man kastar på rätt fläck och så även denna gång.


Lite turligt dök även en kolja upp på bottenmetet. Extra roligt är att många har fångat små koljor i Gullmaren i år, kanske är de på väg att återhämta sig?


En kusttobis blev en rolig bonusfångst när vi hade en kort tävling med mikrohäcklor efter sill och makrill. Zacke vann häckletävlingen!


Grabbarna åkte sen för att handla mer räkor och då passade jag på att knipa den randiga sjökocken!


Med stor ledning i arttävlingen så kunde jag ta det lungt en stund i en jättegryta.


Trodde jag!

Chrille slog till med resans största fisk en berggylta på 1kg.

Det innebar två poäng till Chrille eftersom han då bärgade både största fisk och största berggylta!


Slutet blev spännande men till sist stod Chrille som segrare med 3,5 p då han vann även ett race först till 300g sen delade han och jag poäng för största blågylta. Jag knep flest arter 16 stycken 1,5p och Zacke kom sist på 1p för häcklevinsten.


En mycket trevlig resa som bjöd på mycket skratt och många häftiga fiskar.

Detta fick vi:

Christian 
9 berggylta 1kg, 0,4kg
6 glyskolja
2 skärsnultra 
4 blågyltor 0,3kg
2 stensnultor 
10 vitlingar 
5 torskar 
1 svart smörbult

Zacke 
6 blågyltor 
7 torsk 
3 glyskoljor 
8 stensnultror 
3 berggyltor 0,4 0,5
5 svarta smörbultar 
15 vitlingar 
1 makrill 0,4kg

Hasse 
23 glyskoljor 1hg 
29 blågyltor 0,3kg 0,3kg 
18 stensnultror 
1 skärsnultra 
4 bergyltor
1 grässnultra 
2 bergstubb 
3 svarta smörbultar 
1 kolja
1 sandskädda 
6 vitlingar 
3 torskar 
1 randig sjökock 
1 makrill 
1 kusttobis 
1 rötsimpa

Poängen blir som följer:

Chrille 189p
Zacke  151p
Hasse  394p

Det innebär att Chrille tar sig in på ligan på 11:e plats mellan Patrik och Ricky!

Zacke går in på 14:e plats mellan Pär och Edvin men ligger trea i barnligan!

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar