Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

onsdag 28 juli 2021

Mega-ålen

Nu har det pimpelfiskats från bryggor på västkusten men även lite gösfiske på hemmaplan!


Denna fina gös högg i finvädret!

Häromdagen såg jag en mega-ål i en hamn på västkusten den var framme och kollade på när jag fångade småfisk.

Fick även upp en annan ål av misstag i halvkilos klassen.

Blev en ål till av misstag runt 8 hekto idag, mycket jobbigt. Även 3 smörbultar o 3 stensnultror. Såg mega-ålen igen, men den var rutinerad, simmade fram o puttade på mina beten till småfiskarna 

Tur att den inte högg.

Har blivit:
4 gösar, 2 st 2,8 kg, 2 st 2,5 kg
1 gädda 1,5kg
2 abborrar 3hg 
10 makrill
15 fjärsingar 
2 ål 5hg 8hg 
3 svart smörbult
3 stensnultra

334 poäng

Jag tar mig över 3000 poäng och skuggar Hasse

/Petter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar