Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

torsdag 17 augusti 2023

Blandat gyltafiske

Jag har varit iväg på en hel del fiske den senaste veckan men framförallt i jobbet då jag tagit ut barn på fiske under sju dagar helg-helg.

Men det började på Stefan Falkenbergs båt igen där jag fick följa med på en sjökockssatsning där samtliga i båten förutom jag saknade randig sjökock, en lyckad satsning blev det med ny art för både Adam, Theo och Stefan.

Själv var jag nöjd med att dra några hyggliga blågyltor.



Annars var det mest smörbultar och sånt som behagade nappa när jag fick någon stund över mellan fisket med barn på diverse platser från Göteborg till Fjällbacka.

Avslutningsvis fick jag några finare berggyltor under ett aw med Axel där han bland annat fick en fin bleka, mer om det senare.


Totalt har jag fångat:

Hasse 464 poäng
40 svarta smörbultar
1 gråsej
2 vitling
4 makrill 
11 blågylta 450g, 4hg, 3hg x5
7 berggylta 750g, 6hg, 6hg, 4hg, 4hg
1 randig sjökock
4 rödspätta
3 sandskädda
3 torsk 0,5kg
1 sjustrålig smörbult
2 stensnultra
1 bergstubb

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar