Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

måndag 12 juli 2010

Fjärsing och småttingar!

Jag fick äntligen rätt fjärsingväder idag! Trots malrapporter och en fiskesugen Adam som försökte få mig att stanna hemma lyckades jag till sist komma hemifrån.

Jag hade bestämt mig för att testa utsidan av piren i Varberg idag. Det tog inte lång tid för ens det började nappa men det var stensnultror och krabbor som dominerade fångsterna till en början.

Efter en liten stund högg det dock på ett glidbottenmete med räka. Där kom den - årets första fjärsing för Hasse och den 47 arten för mig i år. Det blev totalt 5 stensnultror, 2 skrubbskäddor och en fjärsing.

Peter A har dessutom varit och fiskat! Det var dock den yngre generationene som dominerade idag, både Edvin och Alvar, Peters söner tog vardera 10 abborrar. Peter hävdar bestämt att han inte hann med mer än ett par kast då han fick hjälpa sina söner att kroka av fisk och sånt. Men jag tror att även Peter fiskade länge och väl. Hur som hellst fick Peter inget och ligger alltjämt kvar på 0p. Alvar är härmed ligans genom tiderna yngste deltagare! Thede var 4år när han började men Alvar är bara 3år gammal :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar