Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

måndag 2 april 2012

Dagaktiv stormlake!

Jag, Calle och Thede åkte idag ner till Granudden med hopp om färna.

Det blev inte riktigt som vi tänkt oss...

Calle började bra med en hygglig abborre men det var svårfiskat.

Blåsigt värre så nappen gick knappt att urskilja från vindens gungningar.

Thede fick mest mört och jag hade det svårt i vinden men Calle missade först ett fint napp innan ett av de öringagnade spöna börja gunga misstänksamt.


-Lake! Utbrast jag och Calle i kör när vi såg gungningarna men snabba knyckar och luriga rusningar fick oss att undra. Till sist fick vi ändå vatten på vår kran när en prickig bottenjägare dök upp i det mörka vattnet.

1,35kg gav Calle segern i vikt-gissningstävlingen då Thede gissat 1,3 och jag 1,2.

Det blev också dagens resultat i dagens poängskörd. Calle etta på 30p med 1 lake på 1,35kg, 3 mörtar, 1 abborre.

Thede fick 3 poäng på 3 mörtar och jag fick trösta mig med dagens sista fisk, en tröstmört. 1p.

Detta innebär att Calle passerar Andreas från sjätte till femte plats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar