Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

tisdag 24 april 2012

Observationer idag

Var nere vid havet idag och kollade lite efter jobbet. Är förkyld så jag tog det lite lugnt men körde några kast efter öring och tappade en liten gynnare precis intill land.

Såg sedan ett stort stim sjustrålig smörbult så jag körde lite mikrofiske efter dem men hade inte de minsta krokarna med mig så de var helt ointresserade som vanligt.

Gick en stund längs med stranden och kollade efter roliga arter. Tappade faktiskt en liten tånglake innan jag stötte på tånglake nummer två. Som var fullt upptagen med att slåss med en sandstubb om ett gömsle under några snäckskal. Var kul att se fighten men sandstubbet vann till sist och jag höll på tånglaken...

Tånglaken simmade iväg men jag visste ju vart sandstubbet var.

Fiskade en stund på sandstubbet men han stal min havsbortsmask i ett snabbt utfall och sedan simmade han in i sitt nyvunna gömsle.

Gav upp fisket och gick tillbaka längs stranden, såg både pungräkor, tångräkor, sandräkor och små plattfiskar på vägen tillbaka till bilen så det verkar vara på gång på allvar i det grunda vattnet nu.

Imorgon blir det nog fiske efter gös eller färna om förkylningen ger med sig.

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar