Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

söndag 24 mars 2013

Fyra arter under abborrpimpel!

Jag, Linda och svärfar Arvid var ute på isen idag och körde efter fler abborrar till middagen.


Vintern har fortfarande ett starkt grepp om Halland och det var över 30cm is av god kvalitet på sjön.


Det var dåligt med napp i början och efter en timmes fiske vill hunden hem så då följde Linda med den. Strax efter det gick Arvid också.

Inspirerad av Martin Falklinds föreläsnings som jag var på i tisdags gav jag inte upp så lätt!

Och så snart Arvid försvunnit i horisonten så började det mycket riktigt nappa ordentligt.

Abborre ackompanjerades av mört men också årets första sarv kom upp!


Solen sken och det var grymt skönt när man satt i lä.


Och stundtals fick jag igång abborrarna.


En kilosgädda bjöd upp till dans på pimpelspöt men jag han få upp den innan den bet av linan.


Ett gäng matabborrar fick följa med hem men gäddan och de andra fick simma tillbaka.

Totalt fick jag 26 abborrar, 8 mörtar, 1 sarv och 1 gädda 1,0kg.

Fångsten ger mig 45 poäng.

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar