Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

onsdag 31 juli 2013

Nära nära.. Borrebus!

Det har blivit lite fiske för mig de senaste dagarna och det var väldigt nära pb häromdagen.

Först en liten tur till Getterön för några dagar sedan, det blev 5 stensnultror och 2 skärsnultror.

Vackra skärsnultror i bra storlek också.

Sedan blev det 6 mörtar när jag och min kollega Oscar Holm metade betesfisk inför ett abborrpass!

Oscar glassar i jobbets aluminiumbåt.

Vi slängde ut flötmetena på en hot-spot och det dröjde inte länge innan första flötet dök!

Oscar kämpar upp en fin fisk.


980 gram vägde denna fina borrebus!


Jag kontrade med denna fina halvkilos fisk!


Fick också två till mindre abborrar på ca 0,4 respektive 0,35kg

Men jag var riktigt nära att fånga min största abborre hittills, först en rejäl fisk som lossnade i ytan och såg ut att ligga på minst 8 hekto, efter det en rejäl fight med en abborre som kändes klart större men som lossnade innan vi hann se den...

Nästa gång!

Totalt på alla fiskar fick jag 49 poäng.

/Hasse




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar