Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

lördag 17 augusti 2013

Mer kusttobis och ett par after-work bågar.

Albin fick mersmak av det senaste fiskeäventyret och den nya arten och tillsammans med en fiskesugen Linda Li så åkte paret till Ystad Hamn för att bända lite sill.

Det högg nästan direkt!

Albins nya 10-kroks häcklor levererar.

Det var mest sill, Albin fick 12 stycken och Linda-silldrottningen-Lindqwist fick 13 stycken!

Men så blev det också tre bonusfiskar till Albin!

Ligans andra, tredje och fjärde kusttobis!

Den första var en liten fjuttig sak men nummer två var exakt 20 cm lång - nytt ligarekord!

Nummer tre var också 20cm lång och tangerade alltså ligarekordet, goa poäng för Albin.

Totalt 13 poäng till Linda som ligger kvar på 23:e plats.

Albin får 157 poäng och ligger på 794 poäng totalt.

Albin passerar Peter upp på 9:e plats och berättar att han nu när han redan passerat 500 poängsstrecket istället siktar in sig på 1000 poäng i år!

Själv körde jag lite after-work fiske idag efter abborre men fick bara två regnbågar med topp på kilot, den andra var liten.

22 poäng till mig.

/Hasse



2 kommentarer:

  1. Alltid trevligt att läsa bloggen! tänkte höra mig för om ni vet något bra metställe i närheten utav varberg? brax/sutare/mört? mvh linus

    SvaraRadera
  2. Hej Linus! Tack, nej inget klockrent tyvärr. Humsjön sitter ofta många metare i och jag vet att det finns braxen, sutare och mört i den sjön men jag har bara provat gädda där så jag vet inte hur bra metet efter vitfisk är där.

    SvaraRadera