Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

onsdag 21 augusti 2013

Småfisk-fiske

Är ni hungriga? Annars kanske ni blir det när ni ser dessa nystekta gösfiléer från min gös förra helgen som blev finmiddag.


Så till dagens fiske!

Tanken var att jag skulle fånga havsabborre idag men det fisket kom av sig efter några timmars nötande och bara en känning av en mindre öring.

Det blev lite betesfisk-fiske istället och sandstubben var på plats.


Snart hade jag fångat 26 stycken.


Började meta med dem och så fort de hamnade i vattnet så högg det.

Men det var bara massa småfisk..


En svart smörbult!


Stensnultra :P


Det blev totalt 3 svarta smörbultar 13cm och 13,3cm på de största, 1 stensnultra och 1 skärsnultra på sandstubben.

Alla sandstubb gick snabbt åt av massa små agntjuvar..

Jag ska se till att fixa tångräkor, pungräkor och sandstubb som bete till vinterns havsfiske så att man ha lite exklusivt agn på Gullmaren i vinter..

69 poäng till mig.

/Hasse




3 kommentarer: