Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

söndag 10 augusti 2014

Lite smått och gott

Det har blivit lite random fiske under den senaste veckan för mig då vi varit ute på västerhavsaktiviteter med jobbet.

Bäst var fisket när jag och Jimmy åkte till Koster för att fiska med besökarna på naturum Kosterfjorden.

Det blev fisk till alla som var med och fiskade med oss. Totalt fick vi 9 arter mest snultror, makrill och näbbgädda, jag hann ta ett par kast i en liten paus då vi inte hade några deltagare att ta hand om, då satt det två tobiskungar på häcklan. Den större av dem var rättkrokad och hyfsat fin men jag mätte inte den.


Många av barnen fick flera tobiskungar.

I Strömstad när vi väntade på färjan fick jag ett par stensnultror och två torskar.

Sen på vägen hem stannade vi till på Tjörn för ett par kast så att Jimmy fick premiärfiska med sitt nya feeder-spö.

Jimmy fick stensnultra och skrubbskädda här medan jag fick två vitlingar och en fjärsing.


Totalt för mig:

1 tobiskung, 1 fjärsing, 2 vitling, 2 torsk, 2 stensnultra.

19 poäng till mig.

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar