Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

söndag 10 augusti 2014

Ner med monarkin!

God morgon!

Igår var det dags för en torsktur på sundet igen.
När vi var framme vid båten i Lomma skulle den bara tankas innan vi gav oss ut.
Havet låg stilla och det kändes som att det skulle bli en bra fiskedag.
Jag tyckte att det vore passande att skicka en liten bild till Adam och Hasse.

Varpå Adam svarade.


Så var fisket igång. Det började ganska bra med flera stora fiskar landade utav alla i båten.
Efter någon timme känner jag att det suger i ordentligt. Jag får kämpa en stund innan vi inser att linan har fastnat i rodret.
Kaptenen kom och skickade ner en tyngd längs linan som omedelbart slog loss linan från rodret och otroligt nog så var fisken kvar.
När vi kunde skymta fisken i vattnet visade det sig att det var en tripplé på 4.7, 4.8 och en 5 kilos torsk.
Sedan började man se andra båtar som dök upp runt oss. Både små privata och tre stora turbåtar.
Vi bestämde oss för att leta upp ett nytt stim och med en sådan kapten var det inga problem.

Det tråkiga var att alla andra båtar snart hade följt oss till samma ställe och stimmet blev mer eller mindre förstört.
Resten av dagen blev ganska seg och det kom mest ströfiskar här och var.
Fram på eftermiddagen beslöt vi oss för att lägga ner för dagen och jag kunde konstatera att jag fångat 19 st torskar med vikterna:

0.5, 0.5, 0.5, 0.5, 0.6, 0.7, 0.8, 0.9, 1.6, 2.7, 2.7, 2.8, 2.9, 3.1, 3.5, 4.3, 4.7, 4.8, 5.0 kg

Jag är ganska nöjd med resultatet även om det inte var lika bra som sist. Men det har fortfarande inte släckt mitt fiskesug.
Kanske ska ut och fightas med en småspigg?!?
Fångsten ger mig 421 poäng
Skitfiske
Andy


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar