Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

fredag 15 maj 2015

Frånvaro en sammanfattning :)

Halloj!

Efter att ha legat sjuk i två veckor och sedan ha genomfört kanske de två mest intensiva arbetsveckorna hittills i mitt liv så ser det äntligen ut att kunna bli något lugnare.

Bloggen har blivit lidande då jag inte hunnit med/orkat uppdatera.

Det har dock klämts in några korta fiskepass!

Fick en näbbgädda för två veckor sedan när jag lade ett 20 minuters fiskepass efter att äntligen ha tillfrisknat.

Kul fiskar :)

Sedan drog jag ett par små abborrar och en mört när jag höll i en lärarfortbildning i Pankasjön i Falköping och demonstrerade hur man fångar fisk med bottenmete.

Det har också blivit tre korta besök vid det svartmunnade smörultsstället i Göta älv. Först med två forskare som skulle studera deras fortplantning. Sedan ensam på en kort kvälls/after-work-tur då jag behövde rensa tankarna med lite fiske. Sedan igår efter att ha hållt i Vallgravsmete för ällmännheten i Göteborg. Det blev fångst vid alla tillfällen ;) Lyckades på det sista passet guida upp svartmunnad smörbult som ny art till ungdomsledarna Simon Johannesson och Rasmus Holl.

Vallgravsmetet lockade 189 personer varav 83 var juniorer, en mycket bra siffra!

Totalt har jag fångat 23 svartmunnade smörbultar med topp på 17cm och en skrubba på 4 hekto under dessa tre pass.

Jakten på det svenska rekordet är i full gång!

Den största på dessa tre kortare pass var en 17cms.

Grabbarna lyckades med den svartmunnade!

Totalt kan jag alltså räkna in 1 näbbgädda, 2 abborrar, 1 mört, 1 skrubbskädda 0,4kg och 23 svartmunnade smörbultar 17cm, 14cm, 13cm.

Det blir totalt 170 poäng och innebär att jag gnetar mig förbi både Stina och Thede upp på en 6:e plats!

/Hasse


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar