Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

torsdag 31 december 2015

Årets sista rapporter?

Jag har haft ett svårt fiskesug nu i tio dagar men läget har inte varit det rätta...

Det var det inte igår heller men jag var tvungen att försöka!

Stack ner till Bjärsteds kurra för att se om det var någon fisk igång, men det var kallt och lite isfläckar här och var.


Jag hade ett försiktigt pill på mina bottenmete på två timmars fiske i skymningen. Men jag missade mothugget och fisken stal lövmasken.

Då gick det bättre för Marcus som också gjorde årets sista försök igår.

Det var isfiske i Dalarna på schemat.

De fick åka runt och prova is på många ställen innan tjärnen Gäddkorolamm visade sig hålla 8cm kärnis.


Det var förutom Marcus, hans pappa, kompisen Jarmo, men även svågern och brorsonen.


Det var ganska trögt men med en brasa och god mat kommer man långt!


Det blev dock två fäll och brorsonen fick ta den första..

Det blev hans första gädda någonsin med en vikt på 2,7kg!


Marcus fick ta fäll nummer två och det blev årets sista fisk för Marcus del.

Ett gäddeskägg på 1,5kg.

Men även Adam gjorde ett tappert försök igår och åkte till Nissan för lakemete.

Men det var väldigt trögt, kanske hade fiskarna gett sig av till lekplatserna för Adam fick bara en liten lake på fem timmars fiske.

15 poäng till Marcus och 5p till Adam.

/Hasse


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar