Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

torsdag 20 oktober 2016

Fantastiskt spättamete i sundet!


Förra veckan spenderades till stor del i Skåne tillsammans med kollegorna och det blev bland annat en dags samkväm på helsingborgsbåten Tärnö. Spättamete stod på schemat.


Fisket var riktigt bra och trots att jag tog långa fika och lunchpauser tillsammans med kollegor som jag sällan pratar med så lyckades jag fånga en hel del fisk.


Mest var det rödspättor men även en del sandskäddor och skrubbskäddor fångades.


Zabina lyckades lura upp en knot men annars var det ganska få bifångster.


Några riktigt fina spättor landades här Amir med en på nästan 900 gram, toppfisken vägde 1090g.


Mina största spättor var en bit över halvkilot med topp på 800g.


Dagen var som helhet mycket lyckad och jag lyckades dessutom knäppa några fina mobilbilder på trutarna.


Totalt för min del:

29 rödspättor 0,8kg, 0,7kg, 0,6kg x5, 0,5kg, x5, 0,4kg x10, 9 sandskäddor, 5 skrubbskäddor 0,5kg, 1 torsk.

984 poäng till mig.

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar