Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

söndag 9 oktober 2016

Två vackra solnedgångar i misär!

Som en vis sportfiskare en gång sade:

"En vacker solnedgång är en klen tröst efter ett dåligt fiske".

Denna helgen gav två fina solnedgångar vid Bua...

Jag och Arvid var på plats ganska tidigt på fredagen då jag tagit ledigt.

Några tjuvfiskare stod och drog upp säckvis med stora havsabborrar i förbudsområdet där varmvattnet kommer ut vilket alltid drar ner hoppet lite. 

Efter en hel dags dängande där Arvid fått en liten havsöring och jag felkrokat en näbbgädda samt metat upp två små skärsnultror så fick vi iaf avnjuta en fin solnedgång.




Igår så hade jag och Adam tagit med båten för att åka ut utanför Bua igen, nu kunde ingenting gå fel!

Det började bra med en fin makrill på första utlägget!


Vi körde mest flötmete och spinn men även en del trolling och bottenmete.

Snultror, vitlingar, småtorsk och en del nafsande näbbgäddor fanns det på platsen.


Men när vi fiskat hela dagen utan något spännande så tröt tålamodet och en powernap behövdes.


I kvällningen dök så mitt flöte med en bättre fight som följd - tyvärr var det en mindre öring som nappat och vi fick återigen njuta av en fin solnedgång.



Adam: 1 makrill 4hg, 12 vitlingar, 1 torsk, 1 stensnultra, 1 skärsnultra

Hasse: 9 skärsnultror, 8 torskar, 8 stensnultror, 3 vitlingar, 1 havsöring

Arvid: 1 havsöring

Adam 41p
Hasse 72p
Arvid 5p

/Hasse

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja det var mycket! Men polisen kom och haffade många och beslagtog en massa grejer.

      Radera