Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

söndag 15 januari 2017

Första fisken, guldfiskar och ligarekord

Nu har jag uppdaterat den alltid lika intressanta listan Guldfiskar, som visar vem som har flest antal ligarekord på ligan!

Men innan vi går in på det, årets första fisk har äntligen rapporterats in!!

Det blev en kortare pimpeltur idag för min del och av två napp lyckades jag kroka en, det blev en fin abborre på drygt sex hekto.

Vägen ner till sjön var stämningsfull!

Isen visade sig vara fin kärnis på 10cm, lite tunnare intill land.

Efter ett tiotal borrade hål satt årets första fisk på första nappet. 


Direkt efter hade jag ett napp till som kändes snäppet tyngre men den missade jag.

Efter att sedan ha fiskat på bra i några timmar utan minsta pill gav jag upp, nöjd med både fisket och vädret!

20 poäng ger fisken och tar mig upp på ensam 1:a plats i årets liga, alla andra ligger tvåa just nu på 0p.

Tillbaka till guldfiskar så har vi fått ett tronskifte!

Det har länge länge länge varit jag som har haft flest antal ligarekord men det har varit jämnt med Adam, nu är Adam förbi!

I Norden är listan extremt ojämn där Adam har flest antal ligarekord på 71 stycken, tätt följd av mig på 69. Andy ligger trea i nordiska ligarekord på 14, Marcus precis utanför prispallen på 13 och strax bakom Albin och Berra på 10 var.

Utanför Norden är listan helt annorlunda, Arvid leder överlägset på 59 stycken följd av Marcus på 41 och Andy på 34, Berra ligger fyra på 13 rekord och därefter hittar vi 9 personer som har 1 eller 2 ligarekord.

Gröna siffror visar att man fått fler ligarekord det senaste året röda visar att man blivit av med ligarekord. Edvin har försvunnit från listan då han har blivit av med sitt enda rekord och in har istället Vilmar och Patrik tagit sig. Tabellen ser ut så här!

Guldfiskar

Här är en tabell över vem som tagit flest antal ligarekord

1. Adam 73 
+7

2. Hasse 70 
+1

3. Arvid 67 +44 

4. Marcus 54 
+5

5. Andy 49 +6

6. Robin 23 +-0

7. Albin 10 -1

8. Calle 7 -3

8. Staffan 7 +1 

10. Linus 6 -4

11. Peter 5 -1

12. Simon 4 +1 

12. Ola 4 -1

12. Putte 4 +-0

12. Pär E 4 +-0

12. Patrik 4 +4 

12. Love 4 +1

18. Sanna 3 -1

19. Thede 2 +-0

19. Vilmar 2 +2 

21. Petter 1 +-0

21. Padde 1 +-0

21. Fredrik N 1 +-0

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar