Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

tisdag 17 april 2018

Det fina gäddfisket i Blekinge fortsätter!

Haloj!
Här kommer rapporten efter 2 st fiskepass

Har varit i Blekinge och härjat igen
Denna gång blev de återigen väldigt bra fiske efter mycket letande och vadande på de sunkiga bottnarna...
Dag 1 lyckades jag att landa hela 18 st gäddor med topp på 4,7 kg 



Riktigt roligt fiske och hade kontakt med gädda flera kast i rad
Dag 2 började jag där jag hade haft så bra dagen innan men denna dag var där helt tomt på fisk
Vinden hade vänt på natten och dimman låg tjock över vattnet så var ruggigt och kallt...
Men envis som man är så vandrade jag vidare 4 km till ett annat ställe där vinden låg på denna dag! Första kastet smack så satt där en gädda på 4,5 kg och sen fortsatte huggsexan på en väldigt liten yta! 


Tillslut så landade jag 14 st gäddor på detta ställe
Så skönt att äntligen få komma ut och dänga lite beten igen
Vikterna på fiskarna dessa 2 dagar var: 4,7 kg, 4,5 kg, 4,3 kg, 4,3 kg, 4 kg, 4kg, 4kg, 3,6 kg, 3,5 kg, 3,5 kg, 3kg, 3kg, 3kg,3,kg, 2,5kg, 2,5 kg,2,5 kg,2 kg, 2kg,2kg,2kg,2kg,2kg, 2kg,2kg, 1,5kg,1,5 kg,1,5kg, 1 kg,1kg,1kg,1 kg 

Hoppas på att de blir läge snart igen



844 poäng tar mig upp i ensam majestät!

/Petter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar