Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

lördag 7 april 2018

Mästarnas distriktsmästare - showdown! - Påsklov och vårtecken!

Fyra dagars påsklovsfiske är över i Göteborg!

Det var knapert med fisk och varierande väder.

Själv lyckades jag totalt fånga en abborre under dessa fyra dagar och det var ganska representativt.


Men en del glädjefyllda ögonblick som denna killens första öring har också kantat påsklovet.


Påsklovsfiskena var på Oxsjön (där jag fick min borrebus), i Björlanda kile, Röda sten och Amundön.


Sol varvades med gråmulet och regn men det bjöds på grillad korv och eld vid varje ställe till allas stora förtjusning.


Nej påsklovsfisket var ingen succé varken deltagarantalsmässigt eller fångstmässigt men en fråga uppstod under dagarna.

Vem är egentligen bäst av tre distriktsmästare i pimpel???


Jag, Gustav och Kelvin, vann ju som bekant varsin klass under DM i pimpel häromveckan.

Vi begav oss till Bergsjön som nog bjöd på årets sista isfiske i Göteborg där Gustav först tog täten med en borrebus.


De tre mästarna höll jämnt tills det stod 6-6-6 då Kelvin gjorde ett ryck.

Vi bestämde att när Gustavs åttonde abborre kom upp skulle det vara slut!

Det slutade tyvärr 9-8-8 till Kelvin som kan titulera sig Mästarnas distriktsmästare.

Totalt för mig under dessa äventyr blir det 9 abborrar alla på pimpel.

9p

Att glädja sig över istället är då denna huggorm som dök upp idag på Amundön - ett säkert vårtecken!


/Hasse


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar