Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

lördag 7 juli 2018

Massor av småfisk och några pb!

Jag har tre pass att rapportera, alla har renderat en massa småfisk till mig men mina kumpaner har fångat fina fiskar!

Först två halvtimmes metepass i hemmasjöarna efter betesfisk.

Det blev 54 sarvar, 4 mörtar och 1 abborre under dessa.

Sen åkte jag och kollegorna Kelvin, Robin, Christian och Simon till Helgeån för ett nattpass häromdagen.

Det blev massor av roliga fiskar bland annat pb på ål (1,2kg) och gädda (4,2kg) till Simon, ny art (gös) till Kelvin och nya arter till Robin i form av björkna och sarv.

Själv fick jag mest braxen nämligen 16 stycken, 4 björknor, 2 mörtar, 6 löjor och 4 sarvar. totalt tog vi 11 arter och Simon vann den interna arttävlingen med 7 arter.

Totalt:

58 sarv, 6 mört, 6 löja, 4 björkna, 16 braxen.

122 poäng.

Här ett par bilder från den magiska natten.

Ny art gös till Kelvin och pb på gädda till Simon.



/Hasse



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar