Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

onsdag 27 februari 2019

Dimma

Dimma är inte känt för att vara det bästa fiskevädret men i helgen hade jag sådant sug att endast ett akut fiskepass skulle kunna stilla hungern.

Det fick bli en premiärtur i kanot!


Sjön är liten men man såg inte långt denna dag.


Helt vindstilla gjorde att det inte var så kallt i alla fall...


Snart nog hittade jag också fisken! Först ut ett gäddeskägg på drygt ett kilo.


En röd vibrax spinnare fällde avgörandet :)

Jag gick över till båtpimpel och mycket riktigt var abborren i stöten och snart nog hade jag fångat åtta små abborrar som blev betesfisk och kattmat.


Totalt:

8 abborrar, 1 gädda 1kg

18p

Inga förändringar i tabellen och jag är kvar på fjärde plats!

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar