Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

tisdag 19 februari 2019

Petter in på årets liga!

Premiären 2019 fick en smakstart med många spöböj!
Trots kallt vatten så kunde jag inte låta bli att slänga på mig vadarbyxorna och ge mig ut o fiska! Har varit en lång period utan fiske nu då de inte blivit några hållbara isar i Skåne...
Fiskesuget var extremt stort och jag bestämde mig för att testa lyckan i Blekinge
Redan i mitt första kast så blev de motstånd i andra änden, en gädda på 2,5 kg hade tagit mitt bete nu var säsongen igång och man var lycklig som ett barn på julafton
Jag fortsatte att fiska och kunde tillslut summera att jag fångat 15 st gäddor
Gäddorna vägde: 1 st 4,5 kg, 3 st 2,5 kg, 5 st 2 kg, 6 st 1,5 kg  /Petter


En av de fina gäddor Petter inlett året med!

Petter tar sig raka vägen in på pallen med sin första rapport för året då fisket ger 310 poäng.

1. Adam 916p
2. Staffan 315p
3. Petter 310p
4. Hasse 75p
5. Ricky 36
6. Patrik 8p

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar