Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

måndag 25 mars 2019

Lyckat färnapass vid Granudden!

Igår stack jag till Nissan för en heldags fiske!!

Först hade jag tänkt Nyebro efter gäddeskägg men vattenståndet var mycket högt...

Så jag ändrade till färnamete, det visade sig vara ett lyckat drag.


Körde lite maskmete för att underhålla mig med och det blev en hel del mört, abborre och en gärs.


Men ett spö riggade jag med hel räka och det var där det small!

En riktigt bra fight senare kunde jag landa en fin färna på 1,84kg och 53cm.



Kämpen fick friheten åter och jag fortsatte fiska in i mörkret.


När det blev skymning började laken nappa och jag fick tre mindre rackare där den största på halvkilot åt upp gärsen.


Granudden är alltid underbart att besöka!

Totalt:

1 gärs
3 abborre
8 mört 0,2kg
1 färna 1,84kg 53cm
3 lake 0,5kg

En underbar dag med grillad hamburgare och grillad banan med smält choklad!

117 poäng gör att jag passerar Staffan precis upp på pallen!

Aktuell ställning 2019-03-25

  • 1. Adam 916p
  • 2. Petter 821p
  • 3. Hasse 369p
  • 4. Staffan 345p
  • 5. HG 240p
  • 6. Ricky 61p
  • 7. Arvid 15p
  • 8. Patrik 8p
  • 9. Andreas 7p

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar