Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

onsdag 3 juli 2019

Fina färnor och ligarekord till Petter!

Har inte fiskat på ett tag så suget var enormt!
Beslöt mig för att ta ett lugnt pass på kvällen med lite borre fiske och kanske lite färna i ytan
Riggade upp 2 st spön och gav mig iväg, funderade länge på om jag skulle släppa håven med mig, men den fick bli hemma (detta misstag har jag gjort förr)!
När jag kom till platsen så bestämde jag mig för att se om där stod någon färna på första sträckan, så jag krokade på en brödbit och lät den flyta med strömmen ner en 25 meter innan de kommer en plog från sidan och slukar brödbiten! En brutal fight tar vid och den starka fisken sliter o drar åt alla håll...
Landningen blir dramatisk då håven inte var med
Men efter mycket om och men så hade jag ett stabilt grepp om fisken som vägdes till 2,2 kg
Vilken start på kvällen!
Efter detta drog jag några borrar innan jag drog vidare till en annan sträcka
Där lyckas jag att landa 3 st färnor med en topp på hela 2,5 kg! Var en brutal fight och de tog lång tid innan jag kunde landa den för hand
Efter att ha njutit klart av fångsten, så agnar jag på en ny brödbit och jag tror knappt mina ögon när även denna slukas av ett stort plask i ytan! Mothugget sitter och de är återigen en tung och stark fisk som gjorde allt för att komma loss...
När den närmar sig, så ser jag att fisken känns bekant den har ett kraftigt underbett och fångades av mig 2017 då vägdes den till 2,7 kg och ikväll pressades vågen ner till 2,6 kg alltså lite mindre, dock hade den blivit 2,5 cm längre Så från 2,7 kg o 57 cm till 2,6 kg o 59,5 cm

Ett ligarekord som slår Andys gamla längdrekord på 59cm!
Kvällen kunde inte ha slutat bättre
Nästa gång ska håven med!

Blev sammanlagt 4 färnor: 2,6 kg 59,5 cm REG ligarekord längd, 2,5 kg REG, 2,2 kg och 3 hg! 7 abborrar o 1 mört 350 g


1012 poäng och ett rejält ryck i täten!

/Petter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar