Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

fredag 27 december 2019

Decemberfiske

Jag har varit ute på diverse fiskepass i slutet på november och under december månad. Inte jättemycket spännande fångster men en hel del lakepass har gett mig 6 lakar med topp på 3,16kg.

Den största laken var från Klarälven medan alla andra har kommit i Nissan.


I Marstrand var jag och min praktikant Linus på ett pass för att fånga rötsimpa åt honom.

Det gick bra med kvällens enda rötsimpa till Linus.

Själv fick jag torsk, skärsnultra och svart smörbult.


Jag har även varit och fiskat med asylsökande i Öresund.

Det var ett galet fiske efter sill, makrill och torsk.

Jag fiskade inte så mycket själv eftersom jag hjälpte till och trasslade upp spön och tog loss fiskar.

Men det blev 64 sillar och 2 makrillar för mig.



Totalt:

11 svart smörbult
1 skärsnultra 100g
8 torsk
6 lakar 3,16kg, 0,8kg
64 sill 275g, 200g x 10
2 makrill

337p

/Hasse


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar