Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

fredag 14 februari 2020

Abborrmiddag

När jag kom hem efter jobbet idag så var jag visserligen helt slut och kände att förkylningen var på gång. Men sjön låg helt stilla!


Jag tog pimpelspöt och gick ner till kanoten.

Lite tunn is intill kanten men det var ganska behagligt i luften i soldiset.

Snart nog så hade jag fångat några små abborrar innan det plötsligt satt en mört på kroken!


Efter en dryg timmes fiske så var jag nöjd, det hade blivit några matabborrar, lite betesmört och en liten abborre till katterna att dela på samt ett gäng abborrar som släppts tillbaks.


Hem, filéa fisken.


Salt och ströbröd är allt som behövs innan stekjärnet.


För att få en superlyxmiddag!


Totalt fångade jag 19 abborrar och 3 mörtar.

22 poäng.

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar