Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

söndag 23 februari 2020

Jaaaa!!! Äntligen - ny art!!

Länge länge har tånglaken gäckat mig och det har varit frustrerande att mina kompisar fångat den men inte jag. Det är en fisk som jag har sett och som jag har tappat förr.. ikväll fortsatte jakten.

Jag och Linus började att fiska på Styrsö, men fisket var så j”vla dåligt fiske så vi begav oss till Donsö för att försöka få något iallafall. 

När vi kom fram så fick Linus en smörbult med en gång, jag blev glad för hans skull men jag ville också få en fisk. 


Jag hade lite pill men inget ville fastna, efter ett tag fick jag på en lite större fisk som jag tappade i ytan. Jag tror att det var en fjärsing eller en tånglake. Jag blev ganska besviken eftersom att jag hade på känn att det var en tånglake. 

Men sedan så fick jag på någon sprallig fisk som kändes jättekonstig, sedan kom det upp en slemmig gul ål som slingrade sig runt mina fingrar! Både jag och Linus började att skrika!

”JAAAAAAAAAAA, ÄNTLIGEN TÅNGLAKE"


Linus 1 svart smörbult 2p
Axel 1 tånglake 10p

/Axel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar