Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

fredag 22 maj 2020

Grässnultra och tangerat berggyltarekord!

Kraaaaa mumsiga små snultror idag blev det fiske vid sommarstugan! 

Efter att 3 minuter hade gått så fick jag ett rejält napp och en liten fight inleddes och upp kom den vackraste blågyltan som jag någonsin har sett. 


Sen fick jag bottennapp och bytte till ett pimpelspö med flötmete och fick en liten berggylta, sen fick jag en riktigt fin skärsnultra på 130 gram och 19,5 cm som hade varit ligarekord för några år sedan. 

Sedan fick jag ett napp där jag trodde först att det var en stensnultra men det visade sig att det var något mycket mer spektakulärt en grässnultra , ny art och jag skrek så det hördes ända till Vänern. 4 nya arter på 3 dagar är grymt. 


Sen fick jag en berggylta på 410 gram och fick tillkalla mamma som håvade den. 
Sen körde jag bottenmete och fick min längsta och starkaste fight någonsin och upp kommer en smal men lång berggylta på 45 cm och 940 gram som är tangerat längdrekord med Berras på 1,5 kg. 


Nu tar jag en matpaus och sedan åker jag till Bastevik för att fiska i 17 m/s i byarna och ganska snart kommer det en liten stensnultra sedan en glyskolja på 110 gram och sedan en till stensnultra och sen en till glyskolja på 110 gram och en rötsimpa på 190 gram fick avsluta ännu en fantastisk dag. 

1 grässnultra 
1 skärsnultra 130 gram och 19,5 cm 
1 blågylta 
1 rötsimpa 190g
2 stensnultra 
3 berggylta 410 gram och 940 gram och 45 cm tangerat längdrekord 
2 glyskoljor 110 gram, 110 gram. 

388 poäng innebär att jag går förbi Andy, Hasse, Marcus och Staffan upp på femte plats!

/Skarvkufen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar