Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

torsdag 3 september 2020

50 arter till Linus och mer!

 


Stämjakt på schemat har det varit för Linus efter att kompisen Ben tagit sin 49:e art stäm häromdagen.

Det var sjön Aspen som levererade och en fin stäm på 100 gram kunde snart landas!!

Så här skriver Linus:

Kraaaaaaa!

Idag tog jag tåget till sjön Aspen för att ta min 50:e art stäm.

Det var trögt till en början men när jag justerade djupet på flötet så började det hugga.

En fin mört på 3 hekto först.

Andra nappet..

Jaaaaaaaaa!!!

Målarten stäm var landad!

Så jävla gött att jag gick direkt till tågstationen och åkte hem igen jättenöjd!

50-klubben here I come!

Både jag Axel och Iris har dessutom fiskat streetfiske med mera och fångat lite fisk.

Detta har kommit upp:

Linus 44p
1 stäm 100g
6 mött 300g
5 löja 16cm

Axel 86p
3 sill
1 skrubbskädda 300g
4 svarta smörbultar 13cm 13cm
3 gråsej
6 stensnultra
11 vitling
7 löjor

Iris 113p
1 abborre
5 möttar
28 löjor 6x16cm 1x17cm
1 sarv
15 svartmunnade smörbultar

/Linus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar