Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

söndag 20 september 2020

Bra artfiske i Bråtaviken!

Alvar, Peter och jag åkte till Bråtaviken igår för att se om det var någon plattfisk igång och köra lite artfiske.

Det var mycket liv och rörelse i hamnen med massor av fisk men också störiga vattenskotrar som åkte in och ut ur hamnen.

Havet låg ganska fint med en svag men kall pålandsvind.


Alvar inledde med lite bryggmete och plockade direkt lite smörbult och snultror.


Jag kunde inte vara sämre och fick snart några snultror jag med.

Det jagade omkring både öring och tobiskung framför fötterna på oss så vi dängde lite drag och häcklor. 

Jag fick en riktigt fin tobiskung bara några millimeter från mitt egna ligarekord.


26,3cm


Peter ville också vara med i leken och fångade snart en fjärsing på bottenmete!


Alvar knep dagens enda berggylta.


Jag fortsatte med microhäcklan för att se vad mer som kunde tänkas smyga omkring i hamnen.

först vitling sen en liten sill.


Sen överraskande nog ett sandstubb!


Till sist hittade Alvar plattfiskarna med och han och Peter fixade ihop en fin middag.


Bästa skrubban på 600g.

En fin dag med ett bra fiske, trevligt sällskap och god fika!

totalt fångade vi:

Hasse 66p
3 tobiskung 26,3cm
1 sill
1 skärsnultra
2 stensnultror
3 svarta smörbultar
1 sandstubb
1 vitling

Alvar 150p
9 svart smörbult
7 stensnultra
3 skärsnultra
1 berggylta
4 skrubbskädda 6hg 4hg 3hg 3hg
1 havsöring 

Peter 41p
3 skrubbskädda 3hg x3
1 fjärsing
1 vitling
2 svarta smörbultar
1 skärsnultra

I tabellen tar Alvar ett rejält kliv från 33:e plats till 19:e plats!

Peter går från 24:e till 22:a plats och passerar bland annat storasyster Birgitta!

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar