Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

torsdag 29 oktober 2020

Half way there!

Kraaaaaaaa!

Nu är det höstlov och då har vi i Skitsnultrorna tagit tillvara på all möjlighet till fiske. I lördags så åkte jag och Axel upp till Gullmaren med artjägaren Jezper Ivarsson för att fånga vitlinglyra till mig och Jezper det blev väldigt lyckat då både jag och Jezper lyckades få målarten och dessutom så lyckades Jezper få en art som vi inte tidigare har fått vid min sommarstuga nämligen randig sjökock en riktig lyckad tur. 




Sen har Axel och Ben varit på Helsingborgbåtarnas läger dock så fick de ingen ny art men de har fått en hel del plattfiskar med Bens 1,2 kilos spätta i topp sen har dom även fått sej, knot, torsk och fjärsing. Och nu idag så har jag och Iris varit på höstlovsfiske i Bergsjön. Vi hade inte fått något förutom en signalkräfta förrän jag gick till barnkammaren ca 1 h kvar av fisketiden och började få en hel del abborre. Iris ville förstås också köra där och när fisketiden var slut så hade hon fått två mer abborrar än mig. 


Och en polack kom och frågade om vi ville få hans regnbåge som han hade fått och Iris tog emot den. Nu väntar nästan en vecka kvar av höstlovet och det blir mer fiske bl a så ska jag köra i älven och försöka ta stora sillar som jag har hört är inne där nu.

Totalt har vi fångat:

Linus 50p
1 vitlinglyra
1 glyskolja
4 torsk
2 gråsej
8 vitling
1 stensnultra
1 svartmunnad smörbult
1 svart smörbult
10 abborrar

Axel 541p
8 vitling
1 glyskolja
15 svarta smörbultar 13cm, 14cm
1 bleka
3 stensnultror
14 skrubbskädda 0,5kgx3 
15 rödspätta 0,6kg, 0,4kgx5 
8 sandskädda 0,3kg
9 vitling
7 torsk
1 gråsej

Iris 12p
12 abborre

Axel rycker i tätstriden, ska det räcka hela vägen?

/Skarvkufen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar