Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

lördag 14 november 2020

Skrällen i Granudden!

Efter isolering och snoriga barn var det skönt att äntligen komma ut på en kvälls mete. Jag och min vapendragare Marcus styrde mot granudden och den här gången hade ett hemligt vapen med oss!

Efter att nästan ha kört fast kom vi ner och vapnet åkte fram...mäsk! Mosat fiskrens vräktes i tätt följt av våra betade krokar. Detta visade sig vara en succé!

Ett lakerace började med 2-0 lakar till Marcus. Jag kontrade med en tjockis på 900g sen tre mindre till 4-2. Marcus jämnade ut till 4-4 sen slår han till med en gärs. Jag tar en 5:e och Marcus kontrar direkt. Men där tar det stopp för dalmasen medan jag bänder vidare till 10-5 med en topp på 1.4kg.


Utan tvekan det bästa granudden passet vi haft!

Andy 182p
10 lakar 1.4, 0.9, 0.8, 0.5, 0.5, 0.5

Marcus 52p
5 lakar, 1 gärs 

Jag tar mig därmed förbi HG och Staffan upp på 11:e plats och skuggar nu dalmasen!

Skitfiske!

/Andy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar